Ви прийняті !, або Як «Не завалити» співбесіду

І знову здрастуйте, дорогі читачки. Сьогодні пограємо в рольову гру: «начальник-підлеглий». Я буду задавати вам питання, як ніби ви прийшли на співбесіду, а ви відповідати. Складно так відразу? Згодна. До такого «допиту» потрібно б підготуватися, так би мовити, виконати чималу домашню роботу.

Тоді займемося сьогодні саме цим. Отже, уявіть, ви давно шукали підходящу вакансію, знайшли, відправили резюме і ось він, довгоочікуваний дзвінок і запрошення на зустріч з директором. Не радійте завчасно. Крім вас, напевно, запросили ще десяток-другий претенденток. Конкуренція очікується серйозна, але ви ж не готові програти бій, коли до перемоги вже рукою подати?

Сьогодні я постараюся підготувати вас як слід. Торкнемося і зовнішнього вигляду, і правильної поведінки і типових помилок. А головне, розглянемо, які питання при співбесіді при прийомі на роботу задають роботодавці найчастіше. Ну що, вперед, за роботою нашої мрії?

Кожному за здібностями

Перш за все, підбирайте собі вакансію плечу, по силам. Колишнього менеджера з продажу навряд чи візьмуть на роботу в банк, хіба що стажистом або прибиральницею. Намагайтеся порівнювати свої бажання і можливості.

Якщо ви тільки-тільки навчилися на бухгалтера і претендуєте на посаду головного економіста великої фірми, то одумайтеся, поки не пізно. Ви, може, і сподобаєтеся начальнику, і на другий день приступите до обов’язків, але впораєтеся? Сумніваюся. Чи не применшуйте своїх здібностей, але і не беріть на себе занадто багато.

Напередодні співбесіди, постарайтеся вивудити з Інтернету якомога більше інформації про фірму або підприємстві, куди вам належить відправитися. Буде величезним плюсом, якщо ви будете знати напрямки та особливості їх роботи. Обов’язково застосуйте свої знання при зустрічі, це приємно здивує і розташує до вас керівника.

Ваш вихід

Тепер про зовнішній вигляд. Перед днем ??співбесіди треба б гарненько виспатися, щоб шкіра виглядала свіжо, а ви не засипали на ходу. Вранці приведіть в порядок волосся, нанесіть трохи косметики. Прекрасно підійде легкий натуральний макіяж, нема чого малювати на обличчі маску, яскраво фарбувати губи й очі. Разнаряженной і розфарбована «лялька» викличе швидше усмішку, ніж бажання взяти її на роботу.

Отже: невеликий каблук, спідничка-олівець трохи нижче або на долоню вище коліна, ніяких колготок «в сіточку», тільки звичайні капронові, симпатична блузка без рюш і страз пастельних тонів. Чим спокійніше одяг, тим спокійніше і впевненіше будете і ви.


Продумайте маршрут. Якщо збираєтеся їхати на своєму авто, врахуйте пробки. На громадському транспорті може вийти швидше. Справа ваша. Головне – ні в якому разі не запізнюйтесь! Це вам не перше побачення, на яке порядна дівчина має право запізнитися хвилин на 15, а то і на годину. Якщо в резюме ви вказали, що ви дуже пунктуальні, а самі затримайтеся, це поставить під сумнів і інші ваші якості. Начальник задумається про вашу необов’язковості і звичкою прибрехати.

Під’їжджаючи до пункту призначення, повторюйте про себе, як мантру: Я обов’язково, отримаю цю роботу. У мене все вийде. Я грамотно відповім на всі питання і сподобаюся начальнику. Кращого юриста, менеджера, продавця вони просто не знайдуть ». Правильний і позитивний настрій – це половина успіху.

Навчіться поводитися

І ось вас запросили в кабінет. Так чого ви чекаєте? Зайдіть, привітайтеся. Якщо керівник зайнятий з іншими підлеглими і як би не звертає на вас уваги, знайте, це може бути хитрощами. Не лізьте в очі і не крекче, щоб вас помітили. Терпляче чекайте, поки вас запросять сісти. Тут можлива ще одна хитрість. Вам вкажуть на стілець з розхитаною ніжкою або надто глибоке крісло. Ще одна спроба поставити вас в незручну ситуацію.

Делікатно скажіть, що вам не дуже комфортно. Не мовчіть, але і не висловлюйте невдоволення. Протягом співбесіди начальник буде не раз ставити вас в такі ситуації і спостерігати, як ви будете викручуватися. Але ж ми з вами теж не ликом шиті. Перш ніж розглянемо актуальні питання та я розповім, як на них відповідати, ось вам невелика пам’ятка правильної поведінки при співбесіді.

  • Вимкніть мобільник.
  • Перш ніж увійти і посміхнутися в 32 зуба, постукає, проявіть стриманість.
  • Чи не заговарівате з керівником самі. Право першого слова завжди у нього, і так буде і надалі, якщо ви отримаєте цю посаду. Звикайте.
  • Коли будете відповідати, дивіться співрозмовнику в очі. Психологи рекомендують ще дивитися в перенісся людині навпаки. Якщо соромитеся або боїтеся прямого зорового контакту, то використовуйте цей прийом.
  • Не потрібно зайвих жестів. Смикати ручку, крутити локони, прикривати рот долонею під час відповіді або чесати ніс строго заборонено. Мало того, два останніх жесту – явна ознака того, що ви брешете. Шеф зверне на це увагу і зробить висновки.
  • Чи не скаржтеся на життя. Про те, що ви знімаєте квартиру, віддаєте скажені гроші за кредит, а тут ще у молодшого сина знову черевики порвалися, начальнику розповідати не варто.
  • Уникайте тем сексу і політики
  • Чи не занадто поспішайте з відповідями на питання. Є ймовірність «ляпнути» дурницю. А другого шансу у вас не буде. Порахуйте про себе до двох, продумайте відповідь і вже потім видавайте його.
  • Ні в якому разі не можна критикувати попереднього начальника, навіть якщо ви його запам’ятали, як хама, жмикрута, нема чого розповідати про це майбутнього керівника. Йому це явно не сподобається.

Запитували? відповідаємо

Ну а тепер до практики! Наведу приклад питань, поширених на співбесідах, ну і разом спробуємо знайти відповідь на них.

«Чому ви вибрали саме нашу компанію?»
Загальними фразами на це питання відповідає кожен другий претендент. Стало бути треба виділитися і не просто сказати, що «Ваша компанія успішна і стабільна», а згадати переваги саме цієї фірми (пам’ятаєте, ми ж з вами підготувалися будинку?), Напрямки, які вас зацікавили. Обов’язково скажіть, що зможете принести користь компанії, адже у вас є всі потрібні знання і вміння.


«Опишіть ваші позитивні сторони».
Хваліть себе, не соромтеся, але будьте конкретні. Називайте лише ті свої сильні риси, які стануть в нагоді в роботі. Про те, що ви хороша господиня і вмієте вишивати картини, говорити не треба.

«Чому ви звільнилися з попереднього місця?»
Ось тут продумайте відповідь заздалегідь. Правильно буде сказати: «Хочу далі реалізовувати себе як фахівець / спробувати себе в новому напрямку / відчуваєте в собі потенціал виконувати більш складну і цікаву роботу». Типова помилка при цьому питанні: починати, як бабуся біля під’їзду, перемивати кістки своє минуле «конторі», колегам, начальнику і т.д.

«На яку зарплату ви розраховуєте?» Ось тут краще скромним і пом’ятися, вимовивши вголос лише: «Я поки не дуже добре уявляю, який обсяг роботи мене чекає. Думаю, латка буде нараховуватися відповідно моєї кваліфікації та мають місце до мене вимогам, а так само тому, наскільки добре я буду їх виконувати ». Помилкою буде видати відповідь на кшталт: «Я себе високо ціную, і менше, ніж за 30 тисяч працювати не буду» або «Скільки дасте, стільки і добре».

«Якою ви бачите свою кар’єру через 5 років?»
Тут головне не видати: «Звичайно, вашим начальником!» Цього вам ваш шеф не пробачить точно. Краще ухильно відповісти, що плануєте стати ще більш грамотним фахівцем, професіоналом своєї справи.

«Чи готові ви до ненормованого робочого дня і тривалим відрядженням?»
Відповідайте краще чесно, не брешіть, що готові, аби вас прийняли на роботу. Інакше зашлють вас на місяць-другий до Красноярська або Владивосток для підвищення кваліфікації, а у вас чоловік ревнивий і діти малі.

Роби як я

Це самі, мабуть, часто зустрічаються при прийомі на роботу. Впевнена, що тепер-то ви не схибили і зумієте тримати удар і показати себе тільки з хорошого боку. Більшість керівників – хороші психологи, вони бачили сотні таких, як ви. Але саме вас він вибере, якщо ви будете вести себе природно (але не панібратськи), не піддаватися на виверти і провокації, відповідати впевнено.

Дуже поширений прийом «питань-петель», тобто один і той же питання начальник може поставити вам в різних формулюваннях. Це хороший психологічний прийом, щоб вивісив людини на чисту воду. Чи не попадіться на цю вудку.

Щоб краще розташувати до себе суворого шефа, спробуйте копіювати (непомітно) його позу.

Психологія стверджує, що це встановить хороший контакт між вами. Вони сидить нога на ногу, лікті на столі, а пальці зчеплені в замок? Зробіть так само. Поспостерігайте за його жестами. Потирає віскі? У перерві між питаннями, як би ненароком повторіть, потім (хвилин через 5) зробіть напівжестом – потягніться до скронь, але не тріть, а поверніть руки на стіл. Якщо ваш бос доробить жест за вас – вважайте, що «є контакт»!

І ще раз, робіть це і ведіть себе ненав’язливо, як можна більш природно і відкрито. Тоді, порівнявши вас з попередніми і наступними кандидатами, керівник обов’язково зупинить вибір на вас і вже на наступний день ви отримаєте її, роботу своєї мрії!
Сподіваюся, я допомогла вам і підготувала до підступних пасток, в які ви тепер нізащо не потрапите. Бажаю вам успіху. Неодмінно розкажіть нам, як все пройшло!
Щоб поділитися публікацією в соцмережах, досить натиснути кнопку «Поділитися»! До нових зустрічей!