Як вибрати літню гуму для автомобіля – поради професіоналів

З приходом весни і необхідністю замінити шиповані покришки у всіх автолюбителів виникає проблема правильного вибору покришок зі звичайним протектором: які забезпечать краще зчеплення, які є підводні камені при виборі, який виробник краще. Звертатися в шиномонтажні майстерні не завжди допомагає: деякі з них недостатньо компетентні, інші – пропонують найдорожчі шини певного виробника, які у них є, через укладеного контракту. У цій статті розповімо, як правильно вибрати літню гуму для автомобіля, які існують види покришок і протекторів і на що звертати увагу при покупці.

Види літньої гуми для автомобіля

шосейні шини

Зображення з сайту clubdatsun.ru

Класика покришок для літа. Вони застосовуються для їзди по дорогах загального користування і мають виражені поздовжні канавки, ефективно відводять воду від плями контакту. Укупі з малою гучністю дозволяють з комфортом і безпекою використовувати їх все теплу пору року.

Мінуси – непристосованість до їзди пізньої осені, на початок літа і по бездоріжжю. Приймайте це до уваги, якщо збираєтеся їхати в село або синоптики прогнозують заморозки.

всесезонні шини

Зображення з сайту autoshcool.ru

Цілий використовувані покришки. Але це не має на увазі, що вони однаково хороші і в літню спеку, і в зимову холоднечу, в дощ і в сніг. Всесезонність таких покришок говорить лише про те, що в помірних умовах їх характеристики задовільні круглий рік. Параметри гуми більшість виробників розраховують таким чином, що при невеликому мінусі до -7 вони зберігають свої властивості.

Однак при великому мінусі така гума дубєєт і втрачає еластичність, що не сприяє хорошому управлінню на дорозі. Через це не можна назвати такий тип покришок універсальними – вони підійдуть тільки для спокійної їзди при помірній температурі, відсутності снігу і льоду.

Спортивні шини

Зображення з сайту vc-tuning.ru

Для шанувальників швидкості і агресивного водіння. Для того щоб гума втримала автомобіль на великій швидкості, забезпечувала маневреність, менший рівень шуму і надійний контакт з дорогою, її виготовляють з особливою твердої суміші каучуку, а корд покришки – з більш жорстких матеріалів. Ці заходи зменшують комфорт від їзди – жорсткість конструкції гірше поглинає удари від нерівностей дороги – зате допомагають водієві утримувати авто на дорозі.

Малюнок протектора таких шин відрізняється мінімалістичністю. Поздовжні пази, ребро жорсткості рівно по центру і рідкісні поперечні пази – нічого зайвого. Це покращує контакт з дорогою, але тільки за однієї умови – дорога повинна бути ідеальної якості. На вибоїнах контакт стає значно гірше.

Малюнок протектора погано протидіє аквапланування – позначається мінімалістичний і відсутність відводів води.

Як вибрати літню гуму на машину по протектору

Основна відмінність між різними протекторами – то, як вони будуть справлятися з водою на дорозі і допомагати автомобілю виїжджати з важкодоступній місцевості. Розглянемо найпопулярніші з них.

симетричний ненаправлений

Зображення з сайту avtoluxx.ru

Один з найпопулярніших видів. Пропонує автолюбителю низький рівень шуму і комфортну їзду по дорогах загального користування завдяки м’якій боковині, яка амортизує більшість ямок і купин полотна і спрощує керування автомобілем. Такий протектор так і не передбачає агресивного водіння, незважаючи на високі швидкісні індекси у деяких моделей, тому підійдуть тим, хто віддає перевагу спокійній і розмірене їзду. Досить часто покришками з симетричним ненаправленим протектором комплектують нові автомобілі бюджетного і середнього класів. Також є невелика перевага – встановлювати такі шини можна будь-якою стороною.

асиметричний ненаправлений

Зображення з сайту vianor-barnaul.ru

Асиметричність такої шини полягає в тому, що зовнішня і внутрішня сторони розрізняються за своїм малюнком і функцій. З цієї ж причини вона залежить від установки – для цього кожна боковина маркується: INNER – внутрішня сторона, OUTER – зовнішня. Асиметричний протектор відмінно відводить воду від плями контакту, стабільніше поводиться на поворотах і при різких маневрах (завдяки кращому зчепленню зовнішньої частини) і непогано поводиться при високих навантаженнях. Часто такий протектор можна зустріти на спортивних покришках.

симетричний спрямований

Зображення з сайту shop.tyreplus.ru

На відміну від двох попередніх видів, цей протектор залежить від напрямку обертання колеса. Для цього боковина маркується написом ROTATION і стрілкою. Головна перевага – захист від аквапланування завдяки ефективному відведенню води за допомогою широких канавок і особливого малюнка. На сухій дорозі такі покришки зарекомендували себе як відмінний спосіб підвищити стійкість на будь-якій трасі.

Заднеприводним автомобілів такої протектор підходить краще, ніж іншим – передні колеса відводять воду, а задні їдуть по вже висушеної поверхні, що значно поліпшує зчеплення з полотном. Симетричний направлений протектор літньої гуми найбільш популярний в сегменті спортивних авто, так як пропонує відмінну стійкість і комфорт.

асиметричний спрямований

Зображення з сайту wagen.com.ua

Так само, як і симетричний направлений протектор має маркування, яке вказує на коректну установку – по ходу обертання колеса. Більш рідкісний, ніж його спрямований аналог і в цілому зустрічається нечасто. Дорогі, вимогливі до якості дороги, але чіпкі і чуйні – вони не завоювали популярності у рядових автоаматорів, а любителі агресивної їзди знайшли більш доступний і довговічний варіант.

Підіб’ємо проміжний підсумок. Звичайний водій, яка не розганяється до максимальної швидкості і не проїжджає щодня від Москви до Краснодара найкраще підійдуть покришки з симетричним ненаправленим протектором, які мають достатній для щоденної їзди рівень комфорту за доступною ціною. Любителям їздити на далекі відстані варто звернути увагу на спрямований симетричний протектор, який врятує їх від раптового дощу при частій зміні регіонів і допоможуть впоратися з неякісними дорогами в деяких областях. А гонщикам і агресивним водіям найкраще підійдуть асиметричні ненаправлення протектори, які коштують дорожче, ніж симетричні, але надають краще зчеплення з дорожнім полотном і чіпкість при різких поворотах навіть на великій швидкості.

Широкий або вузький профіль

Насправді – справа смаку і манери їзди, тому універсальної відповіді для кожного дати не вийде. Якщо коротко: широкий профіль для любителів придавити педаль газу, а вузький – для спокійної їзди. І ось чому.

Переваги широкого профілю – менше пробуксували, коротше гальмівний шлях (площа контакту більше) і довговічність. Плюси вузького профілю – велика опірність акваплануванню завдяки швидкому відводу води від зони контакту і доступність – різниця в ціні для деяких схожих за властивостями покришок при різній ширині протектора може відрізнятися в рази.

Чи потрібен низький профіль

Зображення з сайту remontiruemauto.ru

Що таке низький профіль? По суті, це менша висота покришки від протектора до боковини. Деякі стверджують і гаряче сперечаються, що низький профіль – краще, що може запропонувати виробник на даний момент. Мовляв, у неї жорсткіше гума, тому і зчеплення набагато крутіше. Та так і є, але доводиться жертвувати багато чим. Наприклад, комфортом. Жорсткість – це добре, але рівно до першої ями, удар якої чітко відчує і водій, і його пасажири. Також доведеться пожертвувати підвіскою – удари, які амортизує боковина звичайних покришок, низький профіль передає прямо на диски і підвіску. А ще нгізкопрофільная літня гума коштує набагато більше, ніж звичайна. Хоча вибір як і раніше залишається за водієм.

Як підібрати жорсткість

До цього ми не раз згадували, що жорстка гума не дає достатній рівень комфорту. А як щодо м’якої? У неї краще зчеплення, тому розгін автомобіля трохи швидше, а гальмівний шлях – коротше. Плата за це – менша зносостійкість і поперечна стійкість, а також деякі швидкісні обмеження – на великій швидкості вона трохи «пливе».

На що дивитися при покупці

Щоб в шиномонтажній сервісі розуміти, що ж вам пропонує продавець, давайте трохи повивчати маркування покришок.

Увагу варто звернути на:

  • індекс швидкості, який вказує на максимальну швидкість, при якій їздити на таких покришках безпечно;
  • індекс навантаження – допустима тривале навантаження на одну покришку.

Тепер розберемо, чи варто брати були у використанні шини. Низька ціна не повинна вас бентежити – б / у шини мають менший ресурс роботи на відміну від нових (зі зрозумілих причин). Тому варто дивитися на якість і знос протектора, а також уважно придивитися, чи немає на них латок та інших слідів ремонту – ви ж не знаєте, хто його робив і наскільки прямі у нього руки?

Зображення з сайту altracing.ru

Якщо ви вже визначилися з типом покришки, але поки не знаєте, які потрібно вибирати, то дізнайтеся типорозмір колеса, який виробник рекомендує встановлювати на ваш автомобіль. Менший радіус загрожує підвищеною витратою палива і похибками роботи спідометра і одометра. Після цього подбайте собі комплект і попросіть їх отбалансировать. Якщо ваші колеса отбалансировать не вдається, це свідчить про брак при виробництві, тому їх варто повернути продавцеві і попросити замінити на якісні.

Після установки обов’язково відрегулюйте тиск в колесах відповідно до встановлених параметрах заводу-виготовлювача вашого автомобіля. Тиск вище зазначеного в сервісній книжці призведе до погіршення зчеплення авто з дорогою, а нижче – до підвищеної витрати палива і до пошкоджень покришки при наїзді на купину, ямку або бордюр.

Якщо ви все ще не знаєте, як вибрати літню гуму на автомобіль – подивіться відео.

міфи

Підводячи підсумок, зауважимо, що навколо спортивних покришок з широким протектором склався певний культ – їх пропонують ставити на все більш-менш спортивні автомобілі. Однак вузький профіль і правильно підібраний під манеру і умови їзди протектор дають набагато більше комфорту, надійності при русі і універсальності, ніж спортивні аналоги, місце яким на ідеальних трасах гоночного треках. Також зауважимо, що вітчизняні виробники покришок – далеко не найгірший варіант, за якістю порівнянний із середнім класом іноземних виробників.